Monday, February 7, 2011 | By: Theye

~alahai anak ayam~


01:25
8 febuary 2011
meja study
blok k,unisza

saat-saat tidak mampu untuk menerima jemputan ke alam fantasi, terasa memori semalam menjengah tabir ingatan.

si comel pojan, menarik tangan saya, di suatu malam yang bertuah di kampung, johor
hati lantaran bertanya, apakah yang merunsingkan fikiran my adik kecik manja nih??

"kak ana, jom teman pojan tengok anak ayam kat dapur"

laaaaa..tu je ker???aiyo!!!! my adik ni wat ur kakak ni suspended betul!

di sebalik kisah,
atuk dia tetaskan anak-anak ayam dan simpan di dapur. dikhuatiri anak2 ayam yang masih kecil tidak mampu untuk survive!

"eeee rasa nak pegang jer anak ayam tuh. Boleh tak yer? Atuk marah tak?"

si kecik menyambung bicaranya..

tidak semena, timbul rasa kasihan. mungkin perkara itu sudah biasa bagi kanak-kanak yang dibesarkan dengan suasana, ayam merupakan teman sepermainan. seperti saya

mengimbau kenangan silam...
"cip, cip, cip, cip"

terjerit-jerit sekor anak ayam yang berada di dalam genggaman. alahai, anak ayam tu sepupu yang bagi...
nak harap saya yang kejar, mau kena kejar dengan ibu ayam dulu..

selamat je anak ayam yang BERTUAH dimandikan dalam besen. jeritlah sekuat mana pon!
langsung tader rasa kesian sungguh kat anak ayam tuh!!!!
lepas mandi, lap dengan tuala, dan....yang paling utama..

REMBAT BEDAK SEJUK ATUK DAN BEDAKKAN ANAK AYAM TUH!!!


sweet kan2...
lawa je rasa..
maklumlah..kanak2 yang tak dapat barbie doll...(tym tu jer)
anak ayamlah jdi ayam doll...
hehehe
dan kini..
permintaan pojan tu..sangat-sangatlah dikasihankan.
baru sedar, selama hidup...
tidak pernah rasanya pojan sentuh anak hidup nih..
alahai...pojan...

9 orang yang turut berfikir:

Nadhirah said...

cian anak ayam tu mati kena bedak tejuk3....

Theye said...

taklah...anak ayam ni xmati pon..
juz lawa2 jer.hik3

Leethiyum said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Theye said...

xlah..yg mti kucinglah!!!

Nadhirah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Theye said...

eh..kucing dulu..ana xpkaikan bedaklah..
ana bw dianaik basikal jer..

Nadhirah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Theye said...

ana letakdlm bakul..
yelah..dia xpernah naik absikal..
ana bw lah dia jln2..
sonok kan2
bw diatgk pemandangan

Nadhirah said...

bw bbcy tucing jalan2,bukan bawa tatak g jalan2!! hmph!