Wednesday, June 1, 2011 | By: Theye

siri KAKS IV : #1


assalamualaikum..

entry ini diindpirasikan oleh my sweetest rumate, yana..sebab..dia xdpt hadiri kursus yang berlangsung selama 6hari 5 malam di besut..

dituju khas buat sesiapa yang berminat..moga peroleh sesuatu

KAKS, singkatan kepada kursus asas keusahawanan siswa. bertujuan memberi pendedahan kepada siswa-siswi yang berminat untuk menceburkan diri dalam bidang keusahawanan khususnya. pendedahan yang dimaksudkan lebih kepada cara-cara dan kelayakan untuk mendapatkan pinjaman modal sebelum memulakan perniagaan.. banyak tau syarikat yang terlibat!!!

antaranya ialah..


  • INSKEN

  • TEKUN
  • PUNB
rasanya..xder kot yg tertinggal..

kemudian..syarikat atau perniagaan yang telah ditubuhkan, hendaklah mendaftar di bawah SSM tau2!! owh SSM tu apa yer??

SSM itu ialah... suruhanjaya syarikat malaysia. pendaftaran hendaklah dibuat 30 hari selepas berniaga... ooppss.. jangan tanya TheYe yer apa tindakan yang diambil kalau xmendaftar..anggap jelah..alam fantasi memerlukan TheYe saat itu..

antara program lain yang kami jalankan sepanjang program, adalah motivasi keusahawanan, pertandingan pernigaan dan rancangan perniagaan..

insyaAllah pada keluaran yang berikutnya, TheYe akan cuba untuk kupas satu persatu ya!

***pengalaman di sana

first day, mmg sangat2 pening mencari bilik, dan sangat2 menderita disebabkan air cond tidak berfungsi, lampu tandas tidak menyala.. bayangkan jelah yer..

okay...TheYe berangkat dulu...
salam..

1 orang yang turut berfikir:

LyaLuna said...

thank you fazzz :) heee