Tuesday, March 15, 2011 | By: Theye

monolog diri 2-impian

21 10
15 march 2011
meja study unisza

pejam celik pejam celik..
dh 15 march
ntah bile rnak pejam xcelik2???
ngeri memikirkannya

tp..sementara diberi peluang celik nih
teringin nak share satu impian

salah x nak bermimpi??
salah ke yer???
bermimpi di siang ahri mungkin
hhmm...

aku food technology
apa impian aku?
aku nak jadikan malaysia betul2 sebagai pengeluar hab halal
aku xnak duk kat negara yang majoriti melayu
tapi seringkali berwaspada dan was2 bab makanan

dah jemu
dah muak
dgn berita sharikat terpemous amous rupa2 sijil halal ditarik balik
syarikat tu o produk tu ada unsur2 xhalal
huh!!!!
what the fish????klu dh dr kecik makan product tu
dh jadimcm dging yang tumbh
tp enyataan dh hakikat yang memeritkan akhirnya terbongkar!

penat!
kalau aku mmpu,
aku nak jadi forensic makanan
aku nak sgt jadikan makanan yang mmg jadi darah daging tu
dr sumbe ryang bersih
yang diredhai

moga..hati pon akan turut terpelihara
bila mkn mknn yang baik..

namun, aku risau
andai aku terlalu penat
dan tersungkur ditangah jalan
bagaimana dgn impian aku?
akankah turut terkubur dgn aku aku skali?
hmm..

impian adalah impian
aku yang cipta
aku akan cuba realitikan..
insyaAllah..

6 orang yang turut berfikir:

Nadhirah said...

syarikat apa tu?

Theye said...

syarikat bwh akim klu xsilap..bru nak tubuhkan...hehehehe

ritzsyde said...

insyallah.1 permata ummah akan lahir kt unisza ni. =)

Theye said...

wow!!!perlian yg dasyat ni encik

Nadhirah said...

akim tu mende?

Theye said...

jakin kot...hehehe tersalah lah..ikim tu radio