Thursday, March 10, 2011 | By: Theye

monolog diri1-serius

11:58
11 march 2011
meja study unisza

seyes!
aku baur je balik darimeeting pmftm
aper tuh?
hhmmm organisasi fakkulti
pmftm stand for what?
SERIUS aku xtau!

aku xtau nak ucap tahniah atau takziah!
pegang jawatan
satu kebangaan atau bebanan?
alhamdulillah atau astaghfirullah

niat aku sebelum menang undian calon fakulti
Jika Allah rs aku mmpu pikul amanah nih
Allah akah bg

NAH!!!amik kau!
naib timbalan president kau dapat!

hhmm aper aku rs?
kenapa aku xgembira o riak?

mungkinkah aku dh makin SERIUS?
dulu kaat sekolah, pgg jawatan tu dah lali sgt
tp kerja xlah hebat mn pon

tp skrg..
aku snediri rasa 1amanah
yang aku rs aku kena belajar uruskan diri lgi

masa mungkin!
aku belajar dah berpesatuan

apa yg aku harapkan?

aku abru belajar menguruskan jadual..
setakat nih,insyaALlah aku mmpu

lepas nih, dah xder masa nak bermovie 24hours!
baik menghadap lab repot yang xpernah nak berpeluang bg aku rehat even smeinggu!
aku dah xboleh nak tido smpi xlarat nak tido
aku kena tido mencukupi, bukan sesuka hati!
baik gunakan masa tuk study
nnti dh sibuk dgn aktiviti
baru rs semput mcm nak mati!

huh..hidup..
mungkinkah aku dh ebrubah?
aku terasasemakin serius dlm sesuatu
termasuk dlm pengurusan jadual
yang mmg semua patut tau!

owh diri..
ingt nih
Allah xpernah bebankan HambaNYA dgn sesuatu yang hambaNYA xsanggup!

masuk u utk belajar!
belajarlah!
dr segi akedemik, pgrusan masa, perancangan, pengurusan aktivit
mcm mn kalau gagal?

NAH KAU!!!!
jwblah kat kubur nnti
pndi sgt nak pegang amanah bnyk2!!!

aku xmengharap apa2
hanya harap diberi kekuatan untuk peneruskan perjuangan
setiap yang aku masuk
aku punya impian..

insyaAllah aku mmpu

6 orang yang turut berfikir:

Nadhirah said...

abubububu....blup blupblupblup bluuuppp bluupp blupp abuuafuuuu..

Theye said...

ni kes aper nih???

Nadhirah said...

alaa.....dah xkenal....xpe la.

Theye said...

hehehe..kenallah..ni bahasa dlmlaut

Nadhirah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Theye said...

aii majuk ker???
ghik3