Tuesday, April 26, 2011 | By: Theye

zaman matrikulasi




tau x? saya rindu zaman matrik saya.. pelbagai cerita dan karekter yang wujud saat zaman matrik dulu...
owh..saya bekas pelajar matrik
ulasi ked
ah changlun.. tau ker??
kalau xtau taper..saya tau..

berbagai cerita tercipta, bermacam duka dan suka dikongsi..
tulah kenangan..

kat matrix dulu, alhamdulillah saya dipertemukan pelbagai ragam dan reaksi sahabat yang tidak terkira dan terbilang dek jari dan xterjangkau dek akal sekarang..
saya punya tempat berkongsi ceritera bersama rumate saya (syaiza,munirah,shikin), kawan untuk sama2 gila2 dan melakarkan sejarah2 nakal (aufa, syakila) sahabat bergaduh pon wujud(a***r dan I***), tempat untuk menumpang kasih(ka
k umi),lecturer2 yang sedia melayan kedegilan dan pertanyaan (miss lim-math, miss nani,puan hajar), (puan hana, puan huda,encik izwan- bio),(kimia-eeemmmm terlalu ramai), kawan2 sama2 blutooth mengantuk (kak sue dan aufa!)

diantara kenanagn yang berjaya muncul dalam kota
k inggatan

1. semester 1

-sama2 blutooth mengantuk bersama kak sue dan aufa! yang akhirnya masing2 membuat konklusi, mengantuk itu berjangkit (kenapa?xpercaya) dan masing2 takut untuk mengejutkan sesama snediri (kejamkan!)..jesteru masing2 tersengguk2 di dalam kuliah..owh..kami berada di barisan yang ke3..(ni sebab kak sue yg selalu ajak duk dpn)..dan juara ketika itu adalah...(*******)maaf terlalu privasi untuk disebutkan..
*owh..kami tidak tido, hanya tersengguk*

- next story is...pengalaman memonteng kelas!!hahah ooppss
..bukan sengaja okay!
(aufa ingat lagi x?)
kisah dia begini, lepas habis jer kuliah bio, puan hana panggil sebab nak arrange kan balik jadual appoiment..kemudian, dengan begitu ringan tangannya aufa terus menarik tangan dan berjalan dengan tidak melebihi kelajuan cahaya ke mini-pos..owh kami memang rajin membeli nota2 lecturer kat situ, lepas tu, kami sempat lepak2 kat kafe sebelum naik bilik..
masuk2 bilik tgk jam baru pukul 12 lebih..huh jam ni dah habis baterilah (hati kecil berkata)
dalam pukul 12.30 baru aufa bgtau yang kita terlupa kuliah kimia lepas kuliah bio! owh..no wonder lah jam belum pukul 1 pon lagi..okay2..jujurnya kami memang gelabah..maklumlah kami budak baik yang xpernah ponteng kelas(kononlah kan), then kami pegilah dengan penuh debaran, pg mengayat lecturer kimia kami, mintak izin nak join kelas pelajar fizik pd malamnya..semata2 nak penuhkan attendance list..hahah klaka kan2..ada jugak manusia mcm kami ni?


rakan gaduh saya..owh pelru diberitahu, saya bukan kaki gaduh ye...tapi selallu berselisih pendapat dengan certaib org jer..sem 1 dgn dia..dan sem 2 dgn dia yang lain pula..pelik! bagai sengaja diwujudkan mereka utk saya mewarnai dunia saya..

-owh kwn saya yang bernama aufa itu, sgt merunsingkan pabila ia merajuk! dan puaslah nak fikirkan cara untuk memujuk! tapi dgn drastik boleh menjadi seperti biasa.dan kawan pertama yang saya berhempas pulas memahami kerenah nya..namun! saya seronok!

-kwn saya si syakila tu pula..selalu kena tggl kat belakang apabila berjalan saing..smpilah kena pegang tangan takut ketinggalan dan saya nanti yang bercakap sorang2..

-owh dalam kelajuan silibus matrix tuh..smpat jugaklah saya membina keluarga di sana..baiklah..xlengkap mana pon keluarga nih, saya ade adik beradik2 jer..adik-beradik ultraman..lah..terkejut ker??
*cukup2 je 5 kan*

saya jadi ultraman 1, ultraman 2 (aufa), ultraman 3 (hanif),ultraman 4 (ain),ultraman 5 (kak umi) dan yang lebih membingitkan bila ada pulak insan2 yang menggelarkan diri mereka raksasa..(ucop and acap) memandangkan kami ni macam adik-beradik piatu..kami pon mencarilah mak ultraman iaitu..(puan shamsul) kaunselor yang setia betul melayan kerenah2 kami..



-sem 2 pulak, wujud lagi keluarga lain...bolehlak saya dilantik menjadi nenek kepada zygote(syakila) iaitu beras(baca:biras) kepada aufa..dan mama kepada zygote adalah kak umi.. complecated kan hidup!

- ntah macam mana secara tak langsung, saya boleh terlibat dalam persatuan PTTS, dengan kak sue dan kawan2nya..owh!semestinya bukan saya yang termasuk..tapi terlibat..opss..ayat dah macam xbetul.. haa nak tau ker persatuan apa tuh..eemmm segan nak bgtau..agak sensitip..persatuan T*MB*-T*MB* sedunia) haa dpt agak x?

-skrg teringat pulak pada kawan yang sm2 buat perangai datang kuliah lewat..mentang2lah lecture hall..so muker pintu belakang tu mmglah kami..tapi..kejadian yang kelas pukul 8, pukul 8 baru nak keluar bilik tu waktu sem 2, dengan syakila..lepas tuh..memang berlarilah pegi kelas!
owh ya kila..faz ingt tau peristiwa kaki xsampai dan berebut tempat nak duduk kat belakang dewan..amboi!nakalnyer kita...

-dulu waktu kuliah..xtaulah kenapa..asyiklah nak lapar..dan pantang ada rehat sikit, mesti dan berlari pg bbc beli bulat2 dengan aufa..bgs betul aufa..kami berkongsi citarasa yang sama.. dan aufa..xsanggup yer duduk sebelah faz klu faz xlunch..

-pengalaman yang saya dapat di matrix yang belum pernah lagi saya buat di tempat lain ialah main squash dan tennis..tapi saya lebih suka main squash berbanding tennis..sebabnya? saya xterrerlah main tennis..bolah asyiklah melayang pg tempat yang tidak sepatutnya,..kesian lawan saya yang kerja asyik kena kutip bola jer..

-dapat pg langkawi dgn kawan2, jejak KMPK yang sgt2 memenatkan kaki untuk memanjat bukit2 dan tangga2, dan bnyk sgt lagi! terasa dh terlalu panjang tapi biarlah..saya punya coretan yang sy sendiri baca..

-xterniat pon nak comparekan matrix dan zmn u (u belajar kt kelas, matrik belajar kat lecture hall), life must move on kan..tapi xsalah kalau nak ingatkan..
dan semamngnya kenangan itu lebih manis dalam ingatan berbanding di coretan..( i wonder why?)

dan akhir sekali saya bersyukur dan bertuah sangat dan mengenali2 karekter2 memori saya..
terima kasih semua

~Thend~

6 orang yang turut berfikir:

unknown~ said...

hahahhahaha..zaman yg xpmungkin aufa lupakn..puas gelak dah ni,tp bermakna kn...huhuhuhuhu

unknown~ said...

hahahahha..lawak2,ilang jap tension stdy..bermakna sgt2...rndu la zaman 2...

beela said...

like3...waaaa...nenek da pndai ye skang...nk kne gigit ng zygote nh...hahak

Nadhirah said...

haha,beras (baca : biras) tu dah gaya penulisan aizat taib kot!!

Theye said...

wah aufa!!!mmglah rindu..
dgn gelagak yang merajuk ley tetiba..seriusly..xpernah faz jumpa org mcm aufa!!tp mcm mn pon..mmg asam garam dan ingtn faz lah tuh...

amboi kila,...dlm cengkerang pon nak gigit2 yer???sgt2 menakutkan!!!hahah

kakak...bukan dia je yer yg wat mcm tuh...mmg semua org buat mcm tuh..xcaya?pg view blog dunia sebelah zara,terfaktab and lain2..

Nadhirah said...

ya baik bloggist.